Om föreningen

Föreningens byggnad utgörs av ett tvåvåningshus med 20 st lägenheter som upplåts med bostadsrätt samt 2 st lägenheter med hyresrätt. Till byggnaden hör 5 st bilplatser i garage, 8st bilplatser med elplint, 1 st bilplats utan elplint, 2st laddstationer för elbilar, ett cykelgarage samt ett förråd för eldrivna handikappfordon. Dessutom inrymmer fastigheten samlingslokal, hobbyrum, bibliotek, samt tvättstuga.   En rådjurssäkrad odlingsplats med pallkragar för den odlingsintresserade anlades våren 2021.   Nya hissar installerade 2020.

Varannan torsdag under perioden maj-okt har vi trädgårdsdagar. Då deltar många medlemmar frivilligt, efter förmåga och intresse, i skötsel av utemiljön. Efteråt serveras grillad korv i vår gemensamma örtagård (anlagd 2021). Under året arrangerar föreningen informationsmöten med fika och luciafirande. Julgranen tänds traditionsenligt 1:a advent.